.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمل بار در راه‌آهن شمال کاهش یافت

مدیرکل راه آهن شمال از کاهش ترانزیت کالا از طریق راه آهن شمال در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.


به گزارش شمال نیوز؛ یوسف گران پاشا امروز در جلسه شورای اداری راه آهن شمال، اظهار کرد: تلاش مسئولان راه آهن این بوده که با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم سهم فعلی حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر که حدود 10 درصد بوده را تا سال 1404 به 15 درصد افزایش دهیم.

وی افزود: راه آهن شمال در سال 91 بالغ بر یک میلیون و 700 هزار تن بار حمل کرد و این حجم در سال 92 به یک میلیون و 400 هزار تن کاهش داشته که با توجه به بهره برداری از خط گرگان اینچه برون و شناسایی مراکز و چشمه های جدید حمل بار در استان های مازندران و گلستان از جمله سیمان پیوند گلستان ، فولاد ایرانیان ، نفت بهران ، سایپا خزر شمال حجم بارهای حمل شده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

گران پاشا گفت: امیدواریم با با بهره برداری از خط آهن گرگان اینچه برون و اتصال گرگان مشهد وضعیت راه آهن شمال بهتر خواهد شد.

مدیر کل راه آهن شمال از نابرابر بودن درآمدهای این اداره کل نسبت به هزینه ها خبر داد و افزود: هزینه های راه آهن شمال سالیانه بیش از دو برابر درآمد است و باید با برنامه ریزی مناسب و شناخت نقاط ضعف و راه های افزایش درآمد در صدد جبران هزینه برآییم.

گران پاشا از رایزنی ها و تلاش های راه آهن شمال جهت شناسایی مراکز جدید حمل بار در استان های مازندران و گلستان خبر داد و خاطر نشان کرد: برای آنکه در حجم بالا برای جابجایی بارها با مشکلات فنی مانور قطارها روبرو نشویم ضمن افزایش یک خط مانوری در ایستگاههای دو خطه ، راه اندازی پروژه بارانداز فیروزکوه را در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به کمبود نیرو و اعتبارات در زیربخش ها تاکید کرد: با توجه به اینکه ایمنی در فعالیت های ریلی همواره سرلوحه کارها بوده لذا خوشبختانه علیرغم بعضی کمبودها و با تمهیدات مسئولان در بخش ایمنی، آمار سوانح و برخورد خودرو ها و عابرین با قطارها در 6 ماهه اول  امسال در ناحیه شمال کاهش قابل ملاحظه ای داشته که این مسئله موجب قدردانی از کارکنان راه آهن شمال در جلسه شورای مدیران راه آهن شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.